Savaitė Vienoje: netikėti atradimai

November 4, 2018

Vis sėdau, sėdau ir pagaliau prisėdau prie kompiuterio parašyti jums savo įspūdžius iš savaitės gyvenimo Vienoje, kuri mano pačios nuostabai buvo kupina gastronominių ir ne tik atradimų. Pabandysiu viską pateikti labai konkrečiai, bet jeigu apie kurią nors iš vietų norėsis dar platesnių atsiliepimų, lauksiu tavo privačios žinutės. O dabar pradedame – supažindinsiu tave su savo atradimų sąrašu (eilės tvarka nėra svarbi)!

1. Pirmas kelias dienas Vienoje gyvenau labai netradiciniame viešbutyje - "25hours Hotel beim MuseumsQuartier", kuris pats save pristato kaip kupiną beprotiškų dalykų. Ir iš tiesų nesu iš tų žmonių, kurie filmuoja ar fotografuoja savo viešbučių kambarius, bet čia man nesinorėjo paleisti telefono iš rankų iš užfiksuoti visas smagias keistenybes. Pradėsiu nuo to, kad ant viešbučio yra didelės raidės “we are all mad here” (lietuviškai – mes čia visi išprotėję), prie dviračių stovo – šmaikštūs užrašai „Važiuok tarsi tu jį pavogei“, „Įsidėk linksmybes sau tarp kojų“, o įėjimo siena yra pilna blyksinčių fotoaparatų. Pasijusti kaip laukiamai žvaigždei čia tikrai paprasta! Viešbučio kambariai nuspalvinti įvairiais tematiniais (pas mane kambaryje dominavo cirkas) piešiniais, o spa ir sporto zona priminė pasaką „1000 ir viena naktis“.

Kas aktualu dėl pietų pertraukos, tai šiame viešbutyje neteko pietauti, bet išbandžiau jų pusryčių ir vakarienės bufetus, kurie abu buvo kupini įvairių karštų patiekalų, užkandžių ir skirtingų garnyro pasirinkimų. Tiesa, pusryčius šiame keturių žvaigždučių viešbutyje galima pradėti ir nuo burbuliukų bei šis viešbutis turi restoraną – barą ant stogo.

Likusias savaitės dienas persikėliau gyventi į kitą, jau gana tradicinį viešbutį, bet čia didelių įdomybių nebuvo.

2. Vienoje susitikau su jau „Pietų pertrauka“ Įdomybių skiltyje aprašytu jaunu kulinaru Mindaugu, kuris atvykęs iš Kauno, Austrijos sostinėje dirbo 2 Michelin žvaigždutėmis įvertintame restorane, o šiuo metu dirba 5 žvaigždučių viešbučio restorane. Su Mindaugu geriant kavą, kalbėjomės apie jo atradimus, džiaugsmus ir liūdesius iš Austrijos gastronomijos pasaulio. Taip pat apie tikslus ir svajones vietinius ir ne tik džiuginti patiekalais savo nuosavo restorano virtuvėje (būtinai aplankysim!). Pasakoju jums apie Mindaugą, nes jeigu norėsite pažinti Vieną kitaip, neabejoju, kad jis pasidalins savo rekomendacijomis!

3. Neapsilankyti čia, būnant Vienoje, būtų tiesiog nuodėmė. Aš šįkart apie vietą, kurioje užsisakiau tradicinius pusryčius ir gėrėjausi nuostabia kavinės aplinka bei labai kvalifikuotu aptarnavimu - Café Central Wien. Jie patys save pristato „Yra daug kavos namų ir yra Café Central Wien“, tad aukštą kartelę iškelia iškart. Kavinė buvusiame banko pastate veikia nuo 1876 metų ir jau nuo tada tapo patrauklia vieta susitikti Vienos inteligentijai. Dirbdama kasdien nuo 7:30 ryto iki 22:00 valandos, ji pritraukia tūkstančius vietinių ir, žinoma, turistų, siūlydama jiems pusryčių, pietų ir vakarienių derinius. Truputį gaila, bet per savo pietų pertrauka čia atvykti aš nespėjau, tad suradau galimybę juos aplankyti anksti ryte. Pusryčiams užsisakiau tradicinį rinkinį (9,6 EUR), kuriame buvo kruasanas, bandelė, virtas kiaušinis, sviestas su džemu bei pasirinktas karštas gėrimas. Turiu pripažinti, kad tai buvo labai maloni dienos pradžia!

4. Vienoje aš neatostogavau, o dirbau – organizavau dvi tarptautines konferencijas, kuriose kavos pertraukas (ir pietus bei vakarienes) organizavo skirtingi tiekėjai. Susipažinus su antro renginio kavos tiekėjais, labai nustebau sužinojusi, jog mūsų tiekėjo – restorano „Das schreiberhaus“ vadovas yra puikiai žinomas visiems austrams! Iš kolegos austro sulaukėme klausimo, kaip mums pavyko prikalbinti tokį žmogų dirbti kartu, tad net pati nežinodama, dirbau su vietine žvaigžde! Žinoma, daug svarbiau buvo, jog tiekėjai profesionaliai rūpinosi mūsų kavos pertraukomis, tiek gamindami skanią kavą, tiek gardžius užkandžius prie jos.

5. Atvykus į vieną iš vakarienių vietų – „Piaristenkeller“ restoraną vėlgi buvau maloniai nustebinta, kad šiame autentiškame rūsyje įsikūrusiame restorane veikia vyno muziejus bei organizuojamos teatralinės ekskursijos po jį! Visi svečiai turėjome užsidėti po įspūdingą skrybėlę ir pradėti savo kelionę po rūsius su gidu, kuris ne tik supažindino su muziejaus eksponatais, bet džentelmenus dar ir pamokė, kaip tinkamai pabučiuoti damai ranką. Labai smagia nuotaika ir svarbiausia labai netikėtai baigėsi ši mūsų vakarienė.

6. Paskutinis atradimas Austrijos sostinėje per savaitę – "Naschmarkt" turgus, kuriame tiek įsigysite įvairių maisto produktų, tiek čia pat galėsite paragauti skirtingų virtuvių patiekalų. Šildomos lempos neleis sušalti net ir sėdint lauke, o atmosfera, kada pietauti ar vakarieniauti, čia ateina šimtai ar tūkstančiai žmonių, irgi yra ypatinga.

Mes pasirinkome žydų virtuvę ir savo vakarienei valgėme humusą su specialia duona bei karštuosius patiekalus.

Geri dalykai nutiko netikėtai, tad tikiuosi, jog ir tau kas nors iš šio sąrašo taip patiks, kad kelionės metu į Vieną galėsi juos atrasti!