Queensberry

November 21, 2018

Vėl nauja diena ir vėl nauja vieta mano ir dar dviejų žavių damų pietų pertraukai. Nauja vieta ne tik todėl, kad mes joje lankėmės pirmą kartą, bet ir bendrai ši vieta pakankamai neseniai lankytojams atvėrė savo duris. O man aplankyti tokias naujienas labai patinka ir netgi galėtų tapti savaitės rubrika, nes tikriausiai kiekvieną savaitę Vilniuje ir ne tik yra atidaroma (ir, deja, uždaroma) kuri nors iš maitinimo vietų. Pasikartosiu, dėl šios priežasties auksinės taisyklės – kasdien pietauti skirtingoje vietoje, o po to įspūdžiais pasidalinti su jumis aš dar ilgai galėsiu laikytis. Šiandien mano pietų įspūdžiai iš pirmojo Lietuvoje lietuviško vyno vyninės su šiuolaikine lietuviška virtuve – restorano „Qeensberry“.

Dienos pietums šis restoranas taiko labai aiškų principą ir kainodarą: sriuba + salotos čia kainuoja 5,5 EUR, sriuba su karštu patiekalu – 6,5 EUR, salotos su karštu patiekalu – 7,5 EUR, o jeigu nori visų trijų patiekalų sumokėsi 11 EUR. Kainos čia tikrai racionalios, aš netgi iš tokioje vietoje įsikūrusios maitinimo vietos tikėjausi brangesnio dienos pietų meniu (bet dabar, žinoma, nekelkite kainų dėl to). Mes savo pietums pasirinkome vienodą derinį – trintą moliūgų sriubą bei salotas su jautiena ir mango užpilu, už kurį sumokėjome po 5,5 EUR, o stalo vandenį su uogomis gurkšnojome nemokamai.

Ar skanu? Moliūgų sriuba man visuomet patinka ne dėl savo skonio, o dėl spalvos! Juk akimis maistą tikrai suvalgai pirmiausia, tad sunku atsispirti ryškiam šio patiekalo geltonumui. Šįkart ne tik spalva, bet ir skonis man labai patiko. Sutrinti moliūgą pavyko gerai, nepadarė iš sriubos gėrimo, o dar paskaninta žalumynais ir su šalia pateikta duonele sriuba labai skaniai ir greitai susivalgė.

Po sriubos nusiteikimas dėl antrojo patiekalo buvo labai pozityvus, bet tada sulaukėme gana tamsiai bei niūriai atrodančių salotų. Jautiena minkšta, jos ieškoti su lupa nereikėjo, žalumynų prikrauta daug, bet man vis tiek pristigo dviejų dalykų: a) tvarkos lėkštėje ir b) kitokio padažo, nes jeigu ne meniu parašytas man patinkantis vaisius – mangas, aš šio užpilo net nebūčiau norėjusi ant savo salotų piltis. Užsipyliau, bet kad būčiau likusi sužavėta, deja, bet negaliu pasakyti. Linkiu įkvėpti savo salotoms spalvų, bet, žinoma, ne puikios sriubos sąskaita.

Ar greita? 12 val. pietaujančių didelio antplūdžio nebuvo, nors vėliau išalkusių padaugėjo akimirksniu. Mus aptarnavo bei maistą pristatė keli skirtingi aptarnaujantys asmenys, viskas vyko pakankamai greitai, o ir mūsų pokalbiai buvo tokie malonūs, kad pietavome apie gerą valandą.

Viena iš mūsų staliuką aptarnavusių merginų labai draugiškai net kelis kartus priėjo paklausti, ar mums patinka sriuba, o po to ar salotos. Esu įpratusi, kai to paklausia po atitinkamo patiekalo suvalgymo, o čia šio klausimo sulaukiau, kada dar kilnojau šaukštą ir šakutę. Tikriausiai labai norėjo, kad mums būtų skanu.

Kas įdomu? Skambų pristatymą, jog šis restoranas yra pirmasis mūsų šalyje lietuviško vyno ir šiuolaikinės lietuvos virtuvės derinys aš jau paminėjau. Nesusigalvojau, jie tuo oficialiai ir viešai didžiuojasi. Kaip ir apie 60 skirtingų rūšių lietuviškų vynų kolekcija, kuri tau gali atskleisti senuosius lietuviškus receptus.

Interjere grandiozinių sprendimų nėra, bet toks minimalumas ir jaukus erdvės apstatymas man patiko. Ant kiekvieno statelio čia rasite po žydintį gėlių vazonėlį, o prie baro galėsite pamatyti minėtą įspūdingą vynų kolekciją, tad akis vis tiek turėsite kur paganyti.

Restorano pagrindinis meniu yra įdomus tuo, jog čia atsiskleidžia žemaičių, aukštaičių, dzūkų ir suvalkiečių autentiški receptai, kurie perkelti į XXI amžių. Nenustebkite, jeigu jums pasiūlys paragauti kreminės baravykų sriubos su putojančiu vynu ar cepelinų su morkomis ir kanapėmis.

Trumpa išvada, kad restorane lankiausi savo pietų metu, bet esu skaičiusi ir pati mačiau, jog dėl jų a la carte ir vyno kortos čia tikrai verta apsilankyti vakare. Tad jeigu jūs jau esate čia pietavę, nueikite vakarienės, o jeigu vakarieniavote, atvirkščiai – išbandykite ir jų dienos meniu. Visais atvejais tikiu, kad atrasite, kas jums tikrai patiks.

Restorane atsiskaitysite tiek grynais, tiek kortele.

Restoranas „Qeensberry“ dirba adresu Didžioji g. 18, Vilnius. Jų darbo laikas pirmadieniais – ketvirtadieniais ir sekmadieniais 11:00 – 00:01 val., savaitgaliais dirba iki 1 valandos nakties.